Thạc Sĩ Khoa sư phạm đh cần thơ - đặng văn toại - using highlighting of hyperlinked annotations to improve s

Thảo luận trong 'Ngôn Ngữ Học' bắt đầu bởi Thúy Viết Bài, 5/12/13.

  1. Thúy Viết Bài

    Thành viên vàng

    Bài viết:
    198,891
    Được thích:
    173
    Điểm thành tích:
    0
    Xu:
    0Xu
    ĐẶNG VĂN TOẠI - USING HIGHLIGHTING OF HYPERLINKED ANNOTATIONS TO IMPROVE STUDENTS’ INTENTIONAL VOCABULARY LEARNING

    M.A. THESIS
    Major: Principles and Methodology in English Language Education
    Course Code: 601410
    Supervisor: NGUYEN BUU HUAN

    TABLE OF CONTENTS
    Declaration Page iv
    Acknowledgements v
    Tables of contents vi
    List of tables and Figures ix
    Tóm lược x
    Abstract xi
    CHAPTER 1: INTRODUCTION 1
    1.1 Rationale 1
    1.2 Research hypothesis and aims 2
    1.2.1 Research hypothesis 2
    1.2.2 Research aims 3
    1.3 Organization and significance of the thesis 3
    1.3.1 Organization of the thesis 3
    1.3.2 Significance of the thesis 4
    CHAPTER 2: LITERATURE REVIEW 5
    2.1 The definition of highlighting of hyperlinked annotations and intentional
    vocabulary 5
    2.2 The role of hyperlinked annotations on intentional vocabulary learning 7
    2.3 Required conditions for intentional vocabulary learning 9
    2.3.1 Conditions of successful intentional vocabulary learning 9
    2.3.2 Hyperlinked annotations in language learning 9
    2.3.3 The effects of hyperlinked annotations in language learning 10
    2.3.4 The value of hyperlinked annotations in intentional learning 11
    2.4 Possible problems 12
    2.4.1 Intentional vocabulary learning 12
    2.4.2 Limitations of hyperlinked annotations in language learning environments 12
    CHAPTER 3: RESEARCH METHOD 14
    3.1 Research questions 14
    3.2 Research design 14
    3.3 Participants 14
    3.4 Research instruments 15
    3.4.1 The Vocabulary test 15
    3.4.2 Questionnaire on students’ motivation and attitudes 16
    3.5 Materials 16
    3.6. Procedures 17
    3.6.1 The procedure of data collection 17
    CHAPTER 4: RESULTS 19
    4.1 Analysis of students’ vocabulary knowledge 19
    4.1.1 Students’ vocabulary knowledge before the study 19
    4.1.2 Students’ vocabulary knowledge after the study 20
    4.1.3 Comparison of students’ vocabulary knowledge 21
    4.2 Analysis of students’ attitudes and motivation 22
    4.2.1 Students’ attitudes and motivation towards the use of HHA 23
    4.2.2 The level of motivation 24
    CHAPTER 5: DISCUSSION, CONCLUSION, LIMITATIONS AND
    SUGGESTIONS FOR FURTHER RESEARCH 26
    5.1 Discussions 26
    5.1.1 Theoretical framework of the study 26
    5.1.2 Discussion of the findings gained by using questionnaires 26
    5.2 Conclusion and Implications 27
    5.2.1 Conclusion 27
    5.2.2 Implications 27
    5.3 Limitations of the research 28
    5.4 Suggestions for further research 28
    LIST OF TABLE AND FIGURES
    List of tables Table 3.1: Procedures of the research 17
    Table 4.1: Descriptive statistics of pre-test 19
    Table 4.2: Comparison mean pre-test with the expected mean score
    (Test value = 7.5) 20
    Table 4.3: Descriptive statistics of post-test 21
    Table 4.4: Comparison mean post-test with the expected mean
    (Test value = 7.5) 21
    Table 4.5: Comparison between pre-test and post-test 22
    Table 4.6: Descriptive statistics of questionnaire 23
    Table 4.7: Comparison of mean questionnaire to the expected mean
    (Test value = 3) 24

    List of Figures Figure 4.1: Mean score of pre-test and post-test in comparison with the test value 22

    TÓM LƯỢC

    Trong bài nghiên cứu này tôi trình bày kết quả nghiên cứu mà tôi đã thực hiện tại
    truờng Đại học Cửu Long. Mục đích của đề tài nhằm nghiên cứu (1) tính hiệu quả
    của việc dùng các liên kết có chú thích (HHA) trong việc học từ vựng có chủ ý, (2)
    thái độ và động cơ của sinh viên trong việc học từ vựng. Nghiên cứu được tiến hành
    với một nhóm thực nghiệm và đối tượng là ba mươi sinh viên không chuyên năm thứ
    hai ngành kế toán trường Đại học Cửu Long. Công cụ chính để thu thập dữ liệu
    trong nghiên cứu này là các bài kiểm tra về từ vựng và một bảng câu hỏi về thái độ
    và động cơ học tập của sinh viên. Việc dùng kĩ thuật làm nổi bật các liên kết có chú
    thích mang lại kết quả có ý nghĩa. Những kết quả tìm thấy trong nghiên cứu này cần
    được nghiên cứu thêm để có thể ứng dụng rộng rãi trong việc học tiếng Anh.

    ABSTRACT
    In this paper, the researcher presents the results of the study on the use of
    highlighting of hyperlinked annotations in Mekong University. The study aims to
    examine (1) effectiveness of using highlighting of hyperlinked annotations in
    vocabulary learning, and (2) students’ attitudes and motivation in vocabulary
    learning. The study was performed by one experimental group design in which the
    use of highlighting of hyperlinked annotations was independent variable and
    students’ attitudes and motivation dependent variable. 30 second-year students of
    non-English majors of accounting class at Mekong University participated in the
    study. In this research, the pre-test, the post-test and the questionnaire were used as
    main instruments. Results show that the effectiveness of the use of highlighting of
    hyperlinked annotations and students’ attitude and motivation in intentional
    vocabulary learning were significant. The thesis calls for further research on the
    highlighting of hyperlinked annotations (HHA) in a wider range of learning English.
     
Đang tải...